Blogg    /    Helse    /    Har du nyttårsforsett? Komme i form eller kanskje sikre pensjonen din?

Har du nyttårsforsett? Komme i form eller kanskje sikre pensjonen din?

28. desember 2017

Har du et nyttårsforsett om å trene mer og rydde opp i økonomien? Følger du våre tips, kan du være på rask vei mot bedre helse og pensjonstilværelse! Det er enkelt, rimelig og bedre!

Det er egentlig enkelt å komme i form – det eneste du trenger er en plan og vilje til å gjennomføre. Planen, den finner du en lenke til litt lenger nedi denne bloggen – viljen, må du stille opp med selv. Trøsten er at det er mye enklere å trimme opp pensjonen din – uten å spare mer – bare ved å passe på innskuddspensjonen din!

Pengene først

Den beste måteen du får trimmet pensjonen din på er å flytte pensjonskapitalbevisene din til en leverandør med rimelig og langsiktig forvaltning. For det nytter ikke å ha en pensjon hvis den blir spist opp av gebyrer. Flytting gjør du enkelt her, det eneste du trenger er bank-ID.

Ønsker du også å få oversikt over økonomien din. Les mer her.

Treningstipps og program

Du får begrenset nytte av pensjonspenger hvis du ikke har evne til å bruke dem. En god pensjonstilværelse handler ikke bare om hvor mange kroner du har til rådighet, men også om hvilken helse du får når du blir gammel. Og helsen kan du i stor grad påvirke selv. Det er aldri for sent å forbedre livsstilen. En halvtime med frisk luft sliter ikke på sofaen!

Duvi har ikke tenkt å legge om virksomheten til å bli en treningsblogg, men vi kommer ikke utenom nyttårsforsett uten å se litt på tening og/eller kosthold. Og da lener vi oss på kompetansen vi finner på NTNU. Følg denne lenken til et supert treningsprogram!

Her får du et syv ukers treningsprogram som har god effekt! Du trenger ikke melde deg inn i treningssenter og fungerer både for trente som utrente. Vi har prøvd selv tidligere og gjør det i år igjen. Dette er effektiv trening av store muskelgrupper med høy puls (intervalltrening). Du trenger ikke pulsmåler, men det kan være motiverende å måle og følge med på utviklingen. Om pulsmåleren heter Garmin eller Polar betyr mindre, så lenge du jobber hardt. J Hvis du føler ubehag, bør du slappe av litt og kontakte lege. Du kan laste ned programmet som PDF her.

Ingen kommentarer

Legg igjen en kommentar

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.